Altec Lansing FX6021

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 4 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Altec Lansing FX6021 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

gernelmil 07-01-2009

een reactie op de brom van de altec fx 6021 / PT6021

ik heb gisteren een nieuwe set van Altec gekocht, maar inderdaad er is een hinderlijke bomtoon in baskast.
ik heb het probleem opgelost doormiddel de voedingtrafo uit de baskast te halen, en deze in een extern kastje te plaatsen en een kabelverbinding tussen trafo en baskast maken , en het probleem is opgelost!!
sukses gerard

Jan Willem Polderman 11-11-2020

Kunt u uitleggen hoe u de baskast open gemaakt heeft? Hartelijk dank, Jan Willem.

Jan Bas 25-07-2008
Geschreven voor: Altec Lansing FX6021

Het geluid is niet kompleet er ontbreekt een midden gedeelte, je hoort laag en hoog. Daarbij is het laag erg aanwezig, terug draaien tot het minimum brengt wel verbetering maar het blijft erg aanwezig.Ook de plaatsing van de basbox is zeer kritisch.
Sinds het begin is er een duidelijke brom te horen, ook op standby. In een stille omgeving heel vervelend. De vormgeving vind ik zeer goed, maar dat is persoonlijk.
Het geheel wordt zeer kompleet afgeleverd met voldoende snoeren e.d. Kortom eerst goed luisteren voor je koopt, en niet in een drukke winkel.

Wim M_ned 20-08-2007
Geschreven voor: Altec Lansing FX6021

Uitstekend geluid, maar daar is het wel mee gezegd.
De bromtoon is storend en verdwijnt zelfs niet als je het systeem uitzet. De enige mogelijkheid om de bromtoon te stoppen is om de stekker uit het stopcantact te trekken. Plus dat de de bediening zichzelf regelmatig ophangt, waardoor het geluid niet meer te regelen is. Ik heb het systeem al een keer teruggestuurd, maar het nieuwe systeem heeft dezelfde problemen.
Weer terugsturen kost me teveel geld en tijd en ik heb geen verwachting dat een ander systeem verbetering brengt.
Dus een miskoop, helaas.

Grindelwald2 17-07-2007
Geschreven voor: Altec Lansing FX6021

Ik heb het set nu drie dagen in huis en moet zeggen het klinkt fantastisch!( voor een pc speakerset althans). Prachtig als je ziet wat er tegenwoordig uit(of moet ik zeggen door) slechts een draadje komt. Mijn wens was het beste 2.1 systeem naast m'n monitor hebben staan en ik denk dat me dat ook gelukt is! Eerst nog zitten twijfellen over de topsets van Logitech maar ik wil niet alles vol met luidsprekers hebben staan en vind vooral de subwoofers veel te groot van formaat. Vooral het hoog en middengebied vind ik indrukwekkend. Wat er in veel test(voornamelijk Engelse)staat dat dit set te weinig bas produceerd deel ik absoluut niet! Sterker nog ik heb met een handdoek de baspoort aan de achterzijde dichtgestopt wat daardoor ook een strakkere bas tot gevolg heeft. Hierbij de bas al helemaal op nul gedraaid!(softwarematig kun je verder alles afregelen via de media player) De set heeft absoluut genoeg punch. Wel denk ik dat ik over een tijdje een beter geluidskaart dan de standaard wat er nu in mijn pc zit ga halen. Ik denk dat ik het set hiermee te kort doe, deze verdient beter. Wat ook perfect werkt is de geklaimde in concert technologie, er is geen sprake van volume drop off je kunt gaan staan waar je wilt in je kamer en je hebt overal hetzelfde volume! Fijn daardoor hoef je de set nooit echt hard te zetten. Zijn er ook nadelen? Zeker wel: de subwoofer is erg gevoelig voor magnetische straling je moet hem echt wel een stukje wegzetten van de pc(kabels zijn lang genoeg). Ook produceerd hij constant een lage brom wat vooral irriteerd als de set zacht of de muziek uit staat. Je went er wel aan maar toch vind ik dat dit niet hoort bij een set van dit kaliber, jammer hier had iets meer aandacht aan geschonken moet worden. De afstandsbediening is ook erg fijn en de volumeconsole erg handig. Het set satellieten is groot, toon echter wel mooi en apart. En deel haalt met hier de uitstekende resultaten uit natuurlijk. Het set kan met veel verschillende muziek overweg waarbij vooral akoestisch mooi naarvoren komt. Als je hoge eisen stelt en met de nadelen overweg kunt een topset!. O ja het set komt zeer goed verpakt bij je thuis, hier heeft de fabriek veel aandacht aan beteed, erg mooi.